top of page
  • Claros Caravan

Kampta ne pişirsem?

Evde her şey elinizin altındayken yemek yapmak daha kolay gelir herkese. Ama biz nedense kampta yani karavanda yemek yapmaktan çok keyif alıyoruz.

Bir kere kamptayken evdeki gibi beklenti olmuyor. Karnımız doyuyor, doğaya doyuyoruz daha ne olsun mantığıyla bakıp ne yiyeceğimizi çok düşünmüyoruz.

Ama açık söylemek gerekirse bu aşamaya da öyle bir kerede gelmedik. İlk kampımızda, yanımızda çocuklar da olunca ne pişireceğiz derdine düşmüştük.

Karavan kiralayan misafirlerimizden de gördüğümüz kadarıyla "nereye gidebiliriz"den sonra gelen ikinci soru "yemek olayını karavanda çözebilir miyiz" oluyor.

Sorular böyle olunca biz de sizler için bir liste hazırladık. Biliyorsunuz sizlere yola çıkmadan önce karavanda neler olduğunu belirttiğimiz ve de yanınıza neler alabileceğinizle ilgili bir liste paylaşıyoruz. Bu listenin son sayfasında tatilde ne yemek pişirebilirsiniz diye bir de listemiz var. 6-7 günlük bir öğün listesi bu paylaştığımız. Genelde bizim neler pişirdiğimizle alakalı.

Tabi ki siz kendinize göre, damak zevkinize göre istediğiniz şekilde üzerinden geçebilirsiniz.

Öncelikle ilk günü genelde yol yorgunluğu, yerleşme telaşını düşünerek evden hazırlayacağınız yemeklerle geçiştirmenizi öneriyoruz.

Sonrasıyla ilgili aşağıda küçük bir liste bırakacağım.

Altına da bir kaç tarif. İstediğinizi deneyebilirsiniz.

Bu arada listede yazmıyor ama ben evde mutlaka en az bir çeşit çorba hazırlıyorum yola çıkmadan soğutup kavanozluyorum. İlk molada ocakta ısıtıyorum, bardaklara koyuyoruz ve yolda tüketiyoruz. Malum pandemi nedeniyle dışarıda yemek yemeği çok tercih etmiyoruz.

1. gün

Sabah Kahvaltı

Öğlen Evden zeytinyağlı herhangi bir yemek

İkindi Evde yaptığınız mis gibi kek veya kurabiye

Akşam Evde hazırlayıp getirdiğiniz köfte, yanına pilav veya patates de kızartabilirsiniz.

2. gün

Sabah Sucuklu yumurtalı mis gibi bir kahvaltı

Öğlen Mantı (bunu da ilk günler tüketmeyi tercih ediyoruz buzlukta yer açmak için:))

İkindi Meyveli yoğurt

Akşam Mantarlı Tavuk Sote (biz ilk günler dolapta bozulması muhtemel olanları daha önce tüketmeye çalışıyoruz.)

3. gün

Sabah Omletli nefis bir kahvaltı

Öğlen Tavuklu salata (salata malzemesini de genelde evde yıkayıp vakumlu kaplarda muhafaza ediyoruz. böylelikle karavanda daha az su tüketmiş oluyoruz)

İkindi Mevsimine göre Meyve (bunları da yıkanmış bir şekilde alıyoruz yanımıza)

Akşam Tire köfte (tarifi aşağıda, son dakika "aaa bugün gün batımına daldık, yemek yapmadık" yemeğidir bu. 10 dakikada hazır)

4. gün

Sabah Patatesli pankek ile kahvaltı

Öğlen Mercimek yemeği

İkindi Salatalık ve havuç

Akşam Bol peynirli erişte

5. gün

Sabah Soğuk sandviçli kahvaltı

Öğlen Soslu makarna

İkindi Meyve

Akşam Kuru fasulye (ne yalan söyleyelim buna bazen üşenip konserve bulunduruyoruz yanımızda)

6. gün

Sabah Kalan malzemelerden mis gibi bir menemen

Öğlen Konserve ton balıklı salata

İkindi Kuruyemiş

Akşam ne kalırsa :)

Burada yazdığımız menü tabi bulunduğunuz ortamda mangal yakma şansınız yoksa uygulayabileceğiniz bir liste. Mangal yakabiliyorsanız akşam menülerini unutun, mangalda ne pişirebiliyorsanız artık, yanına bir salata.. daha ne olsun.

Patatesli Pancake

Çok pratik ve lezzetli bir başlangıç için..

· 2 adet orta boy patates

· 2 yumurta

· 3 kaşık un (dilerseniz tam buğday da kullanabilirsiniz)

· 1 su bardağı yoğurt

· 3 kaşık zeytinyağı

· ½ çay kaşığı karabiber ve kırmızı biber

· 1 çay kaşığı tuz

Hazırlanışı:

Patatesleri haşlayın, ilk sıcaklığı geçtikten sonra patateslerin kabuklarını soyun. Patatesleri ezin ve diğer malzemelerle karıştırın. Unu azar azar ilave ederseniz daha rahat karıştırırsınız. Harçtan birer kaşık alarak az yağda pembeleşene kadar kızartın.

Taze Soğanlı Omlet

· 50 ml süt

· Karabiber ve tuz

Hazırlanışı:

Omlet tavasında doğradığınız taze soğanları kavurun. Üzerine küp küp kestiğiniz kapya biberleri de isteğe bağlı olarak ekleyebilirsiniz.

Sonra yumurta içerisinde diğer bütün malzemeleri karıştırıp iyice çırpın ve tavada dökün.

Yulaf Lapası

Hem güzelce karnımı doyurayım, hem de sağlıklı besleneyim isterseniz size bir de yulaf lapası tarifi verelim o zaman. Çocuklar için içerisine azcık bal da ekleyebilirsiniz.

· 6 kaşık yulaf

· 2 küçük muz

· 4 adet kuru kayısı veya bir avuç kuru üzüm

· 1,5 su bardağı süt

· 1 çay kaşığı toz tarçın veya kakao

· 1 kaşık labne (tercihe bağlı)

Hazırlanışı:

Yulaf, süt ve tarçını ocakta kısık ateşte pişirin. Yoğunlaşmaya yakın eğer tercih edersiniz labne de ekleyebilirsiniz. Karıştırıp 2 kaseye malzemeyi paylaştırın. Biraz soğumaya bırakın. Üzerine muz, kuru meyve ve isterseniz hindistan cevizi rendesi ekleyerek süsleyin ve afiyetle yiyin. Ben çocuklar için yeterli meyve yoksa bal da ilave ediyorum. Tatlı niyetine...

Makarna diyip geçmeyin. Şöyle salçalı, taze yeşillikli bir makarna hayal edin ve onu yapın.

Soslu makarna

· 1 kaşık salça

· Dereotu ve maydanoz

· Tuz ve karabiber

Makarnanızı haşlayın. Makarna haşlanırken bir yandan sosu da hazırlayabilirsiniz.

Domatesleri rendeleyin. İnce kıyılmış sarımsak ile kıymayı sos tenceresinde kavurun. Üzerine rendelemiş olduğunuz domatesleri ve salçayı ilave edin. Baharatlarla beraber yarım çay bardağı suyu da ilave ederek karıştırın. Suyunu çekince haşladığınız makarnanın üzerine sosu gezdirin. Kıyılmış taze otlarla da süsleyin. Afiyet olsun.

Yoğurtlu Soslu Tire Köfte

Tire Kooperatifin Tire köftesini hep dolabımızda bulunduruyoruz. Hem çok hızlı pişiyor, hem de çok lezzetli. Aklınızda bulunsun. Bilmeyenler için küçük bir tarif de yazalım dedim.

· 1 paket Tire köfte

· 2 kaşık zeytinyağı veya tereyağı

· Maydanoz

· Yoğurt

· 2 adet domates

· Tuz ve karabiber

Domatesleri küp küp doğrayın hazır olsunlar. Sonra köfteleri 3 veya 4e bölün ve tavada 3-5 dakika kadar çevirin. Tire köfte zaten pişmiş olarak paketlendiği için çok fazla pişirmenize gerek kalmıyor. Üzerine doğranmış domateslerinizi ekleyin. Biz genelde domatesi diri bırakmayı seviyoruz ama tercihinize göre biraz daha fazla pişirip tabağa alabilirsiniz. Yanına da ister sarımsaklı, ister sade yoğurtla tüketebilirsiniz. Kıyılmış maydanozlarla üstünü süslemeyi unutmayın. Afiyet olsun.